Obecnie na rynku mamy naprawdę bogaty wybór dysków w chmurze. Podstawowym kryterium wyboru dla wielu użytkowników jest pojemność oferowana przez taki dysk co jednak obecnie nie jest już aż tak istotne jak kiedyś, gdyż nawet w darmowych wersjach ilość miejsca powinna być wystarczająca dla sporej grupy użytkowników. Oczywiście z pewnością są takie osoby dla których te kilka czy kilkanaście gigabajtów przestrzeni dostępnych w standardowych wersjach poszczególnych dysków okaże się zbyt małą ilością miejsca. Na szczęście nie muszą się one martwić o brak miejsca na swoje pliki gdyż praktycznie w każdym przypadku istnieje możliwość wykupienia dodatkowej przestrzeni.

Dla wielu osób istotnym kryterium wyboru może być funkcjonalność związana z tworzeniem oraz edycją plików bezpośrednio w przeglądarce internetowej z poziomu interfejsu takiego dysku. Jest to nie tylko wygoda dla zwykłych użytkowników przechowujących w chmurze swoje dokumenty, które mogą edytować kiedy tylko chcą z dowolnego komputera czy nawet urządzenia mobilnego. Jest to również atut dla osób pracujących wspólnie nad dokumentami.

Warto też zwrócić uwagę na możliwość integracji danego dysku z naszym systemem operacyjnym co zazwyczaj odbywa się poprzez dedykowaną aplikację. Dzięki temu możemy zyskać np. możliwość automatycznej synchronizacji pomiędzy naszym komputerem a chmurą. Często w przypadku instalacji dedykowanej aplikacji nasz dysk w chmurze może być widoczny w systemie jak zwykły dysk lokalny co sprawi, że korzystanie z niego będzie jeszcze bardziej intuicyjne.

Przede wszystkim powinniśmy się jednak zastanowić do czego tak naprawdę potrzebny jest nam dysk w chmurze. Czy będzie on tylko wykorzystywany do robienia backupów naszych plików czy też np. chcemy go wykorzystać do zarządzania naszą kolekcją dokumentów lub plików multimedialnych. Obecnie chmura ma wiele zastosowań i dlatego to właśnie ze względu na osobiste potrzeby trzeba dobierać konkretne rozwiązanie.

Lista kilku serwisów umożliwiających założenie dysku w chmurze:

Nazwa Pojemność Dodatkowe informacje
Google Drive 15 GB
OneDrive 15 GB
DropBox 16 GB
iCloud 5 GB
SpiderOak 2 GB Wysokie bezpieczeństwo przechowywanych plików.
MediaFire 10 GB Usługa stworzona w głównej mierze z myślą o przechowywaniu plików multimedialnych.